Friday, December 28, 2007

Julens Vine 2007


Når julen kommer nærmere begynder sankken om, hvad man skal drikke til and og flæskesteg. Nogle mener Amarone andre Shirah, og nogle mener endda at der skal drikkes øl. Julen er en sammenkomst og en helligelse af frås og overflod, som vi en gang om året skal imødekomme og efterkomme. Vi har altid drukket det, som vi godt kan lide - og det bliver vi ved med. For tredje gang fik jeg muligheden for at smage La Tâche - denne gang i årgang 1992. Meget lys i farven - men masser af bourgognekarakter i næsen. Umiddelbart lidt mere lukket end 1991, men vågnede mere og mere op. Smagsmæssigt ufatteligt godt sat sammen - men det er La Tache, det er bare godt lavet. Kirsebær, peber og en anelse mineralskhed er til at få fat i - men mangler lidt sødme - men top top vin. Endnu en kæmpe oplevelse.

Naboen som blev smagt efterløbende var Reserve de la Comtesse 1982 fra Paulliac. (Notater følger)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hi, I am an university student in HongKong and I am doing an assignment about wine, however I have some problems on the German... So, I am wondering if you can help me to translate some German to English??

1/ dobbelt op
2/ tøm glasset
3/ skäl m/ nabo til venstre
4/ skäl m/ nabo til højre
5/ uddël shot
6/ lav drikkeregel
7/ fællesskäl

my email is ddy_chan@yahoo.com.hk
Thanks^^

10:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Damn Miklos, det lyder som en suveræn oplevelse!!! Jeg kan kun ytre min oprigtige misundelse, og håbe jeg selv får æren af at komme i nærheden af cremen af Romane Conti en dag.

Glæder mig til at se dine anmeldelser af nytårsvinene, jeg selv var godt tilfreds, men er jo så heller ikke helt upartisk :)

2:32 AM  

Post a Comment

<< Home